Wayne E. Baker - Jason B. Jimerson
* The American Behavioral Scientist; Vol.35, No.6 July 1992; ss. 678-693.
Para, sosyolojide başat bir konu olmasa da sürekli karşımıza çıkan bir konu olagelmiştir. Weber, Simmel ve Marx gibi klasik sosyoloji teorisyenleri sanayi devrimini ve ulusal pazar entegrasyonunun hızlı bir şekilde gelişimini gözlemlemişler ve sosyal değişmenin bir aracı olarak para son derece ilgilerini çekmiştir. Paraya yönelik sosyolojik ilgi bağı Parsons tarafından kaldığı yerden devam ettirilmiş (1967; Parsons & Smelser, 1956) ve yakın dönemlerde Baker (1987), Coleman (1990) ve Zelizer (1989) gibi sosyologlar tarafından yeniden canlandırılmıştır. Ancak yine de sistematik bir para sosyolojisinin var olduğu söylenemez (Zelizer, 1991 p. 1304).
Bu makale, para üzerine sosyolojik çalışmalardaki ana konuları açıklayıp yeni araştırma alanlarına işaret etmektedir. Para bahsi sosyolojinin birçok alt dalında rastlanan bir konu olsa da biz, paranın yan konu değil temel konu olduğu sosyoloji çalışmalarına odaklanacağız. Ayrıca sosyolojik bir para mefhumunu ortaya koyan sosyal tarihçilerin, iktisatçıların, iktisadi antropologların eserlerini de dikkate alacağız. Bir başlangıç noktası olarak, sosyologların para hakkında söylediği şeyleri diğer iki gruptakilerin, iktisatçıların ve antropologların mesleki ilgileriyle mukayese edeceğiz. Bu mukayese para sosyolojisini hangi sınırlar içerisinde ele alacağımızı belirleyecek.